RFID

Πού μπορώ να χρησιμοποιήσω το RFID;

Η τεχνολογία RFID χρησιμοποιείται ευρέως ως o πιο αποτελεσματικός τρόπος αυτόματης αναγνώρισης και λήψης δεδομένων (Auto Identification and Data Capturing – AIDC). Εξαιτίας αυτής της αποτελεσματικότητας, χρησιμοποιείται σε πολλές εφαρμογές ως η βέλτιστη  λύση για να ανιχνευθούν με ηλεκτρονικό τρόπο φυσικές οντότητες. Συχνά συνδυάζεται με άλλες τεχνολογίες (MES, ERP, WMS, AI, AR/VR, etc.). Τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας – μεταξύ άλλων – συνοψίζονται παρακάτω:

Δεν απαιτείται οπτική επαφή με το αντικείμενο.
Οι αναγνώστες RFID (readers) μπορούν να αναγνωρίζουν εκατοντάδες ετικέτες RFID (tags) σε δευτερόλεπτα.
Οι ετικέτες RFID (tags) μπορούν να διαβαστούν από μεγάλη απόσταση. Ανάλογα με τη συχνότητα μπορεί να φτάσει και 100 μέτρα.
Κάθε ετικέτα RFID (tag) έχει μοναδικό αναγνωριστικό (tag id), έτσι κάθε αντικείμενο που ανιχνεύεται αποκτά τη δική του μοναδική ηλεκτρονική ταυτότητα η οποία θα αναγνωρίζεται από το λογισμικό.
Οι ετικέτες RFID (tags) μπορεί να είναι ειδικού τύπου για εξαιρετικές συνθήκες ανάλογα με το use case. Π.χ. tamper-proof, high temperature, low temperature, rugged, Washable, κτλ.
Σε συνδυασμό με αυτόματους αναγνώστες RFID (readers/antennas/portals) μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης.
Μάθετε Περισσότερα!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις πιο συχνές εφαρμογές της και μερικές πιο πρωτοποριακές!

Asset Management

Η τεχνολογία RFID γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στα συστήματα διαχείρισης παγίων. Η εφαρμογές αυτής της κατηγορίας είναι πολυπληθείς και απευθύνονται πρακτικά σε κάθε τομέα και κάθε επιχείρηση.

Ουσιαστικά χρησιμοποιούνται ετικέτες (tags) και αναγνώστες (readers) για να ταυτοποιήσουν τα φυσικά πάγια ενός οργανισμού και με τη βοήθεια του software, να τρέξουν οι απαιτούμενες ενέργειες όπως: μεταφορά του παγίου από ένα χώρο σε έναν άλλο, αναγνώριση ενός παγίου, αλλαγή της κατάστασής του (π.χ. από λειτουργικό σε φθαρμένο), απογραφή των παγίων κοκ.

Η διαχείριση παγίων αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο σε κάθε οργανισμό και κυρίως στις Οικονομικές Διευθύνσεις για να ελέγχουν αποτελεσματικά τα περιουσιακά στοιχεία και τις προμήθειες αυτών.

Παραδείγματα: Ξενοδοχεία και Τουριστικές Επιχειρήσεις, Εταιρίες Τηλεπικοινωνιών, Ναυτιλιακές Επιχειρήσεις, Νοσοκομειακοί Οργανισμοί, Ένοπλες δυνάμεις και κάθε όμιλος ή μονάδα επιχειρήσεων που διαχειρίζεται πάγια περιουσιακά στοιχεία.

Returnable Transport Item Tracking with RFID (RTI)

Από την παραγωγή και τη μεταφορά έως την κατανάλωση, τα προϊόντα που παράγουν και εμπορεύονται οι εταιρείες, συσκευάζονται σε διάφορα δοχεία τα οποία επιστρέφονται. Τα επιστρεφόμενα είδη μεταφοράς (RTI) περιλαμβάνουν:

  • Εμπορευματοκιβώτια
  • Κάδοι
  • Παλέτες
  • Ράφια
  • Κιβώτια
  • Βαρέλια
  • Τελάρα

Τα RTI είναι απαραίτητα για την ασφαλή μεταφορά των προϊόντων στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η ZeusRFID μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να παρακολουθούν τα RTI τους μέσω του RFID. Το σύστημα RFID, όταν εγκαθίσταται, παρακολουθεί την αναχώρηση και την άφιξη προϊόντων καθώς και τον κύκλο χρήσης των RTI.

Ο διαχειριστής του συστήματος γνωρίζει πάντα πού βρίσκεται κάθε αντικείμενο ώστε να απφεύγονται απώλειες και αχρείαστες δαπάνες. Παράλληλα μπορεί να διαγνώσει τα σημεία που καθυστερούν τον κύκλο χρήσης ώστε να διορθώνονται τα προβλήματα που καθυστερούν τη ροή και τη διακίνηση των RTI.

RFID Library Systems

Οι βιβλιοθηκονόμοι πρέπει να διαχειρίζονται χιλιάδες τεκμήρια (βιβλία, ηλεκτρονικά μέσα και άλλα) σε κάθε τοποθεσία. Αντί να βασίζεστε αποκλειστικά σε ένα barcode, η προσθήκη μιας απλής, διακριτικής ετικέτας RFID σε καθένα από τα τεκμήρια, καθιστά την παρακολούθηση και την προστασία αυτών των στοιχείων λιγότερο χρονοβόρα.

Ένα σύστημα βιβλιοθήκης RFID βελτιώνει την αποτελεσματικότητα των καθημερινών εργασιών. Αυτό οφείλεται κυρίως σε δύο σημεία υπεροχής:

  • οι ετικέτες RFID διαβάζονται πολύ πιο γρήγορα εν συγκρίσει με τα barcodes.
  • οι δέκτες RFID «διαβάζουν» ταυτόχρονα πολλά προϊόντα, επιταχύνεται και διευκολύνεται η διαλογή και η τακτοποίηση.

Επίσης επιτυγχάνουμε άμεση και ταχύτατη απογραφή υλικού διότι ανιχνεύουμε τα βιβλία στα ράφια χωρίς την ανατροπή τους ή την αφαίρεσή τους. Άμεσα και ασύρματα, ο αναγνώστης χειρός ενημερώνει την «αποθήκη» και προσδιορίζει τα στοιχεία τα οποία μπορεί π.χ. να βρίσκονται σε λάθος θέση.

Τέλος, απλουστεύεται η διαδικασία παράδοσης/παραλαβής με αυτόματο self-check- in/check-out. Οι πελάτες/μέλη σας μπορούν να εξυπηρετούνται μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος παραλαβής – παράδοσης που δεν απαιτεί ανθρώπινη παρέμβαση. Συνεπώς, το προσωπικό θα μπορεί να απασχολείται σε άλλα καθήκοντα εξοικονομώντας  χρόνο και εργασιακό φόρτο.

RFID Linen Systems

Το σύστημα διαχείρισης λινών της ZeusRFID  για πετσέτες, είδη μπάνιου, είδη κομμωτηρίου, σπα, γυμναστηρίου, για κλινοσκεπάσματα, στολές, κτλ, επιτρέπει την πλήρη παρακολούθηση του κύκλου χρήσης τους.

Για παράδειγμα, ένα βιομηχανικό πλυντήριο και οι πελάτες του μπορούν να παρακολουθούν την κίνηση των λευκών ειδών ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε.

Ξενοδοχεία και εγκαταστάσεις  υγειονομικής περίθαλψης παρακολουθούν και διαχειρίζονται το απόθεμά τους, οργανώνουν τη χρήση των λινών τους και βελτιστοποιούν τις διαδικασίες αγοράς νέων υλικών.

Όλες οι παραπάνω επιχειρήσεις μπορούν επίσης μέσω του συστήματος RFID να γνωρίζουν τον χρόνο ζωής κάθε λινού τους, την κατάστασή τους, πόσες φορές έχουν πλυθεί και άλλες σημαντικές πληροφορίες.

Παρακολούθηση εγγράφων και φακέλων με RFID

Οι ετικέτες RFID επισυνάπτονται σε έγγραφα, φακέλους και αρχεία. Με τη βοήθεια αναγνωστών και του λογισμικού η διαχείριση και η παρακολούθησή τους γίνεται ευκολότερα και γρηγορότερα. Οι εταιρείες, τα νοσοκομεία, τα τραπεζικά ιδρύματα και οι νομικοί οργανισμοί βασίζονται σε αρχεία, έντυπα έγγραφα, φωτογραφίες και άλλο φυσικό υλικό για τη λήψη σημαντικών αποφάσεων.

Το σύστημα διαχείρισης εγγράφων της ZeusRFID μπορεί να αποτρέψει την απώλεια, την λάθος  τοποθέτηση  ή την αφαίρεση από το κτίριο σημαντικών στοιχείων.

Η ZeusRFID διαθέτει ειδικού τύπου ετικέτες εξειδικευμένες για τη διαχείριση εγγράφων και φακέλων. Επίσης διαθέτουμε συστήματα εντοπισμού ώστε να είναι εφικτή η παρακολούθηση της πορείας ενός τεκμηρίου ακόμη και εκτός του οργανισμού.

Έλεγχος πρόσβασης (Access control)

Τα συστήματα ελέγχου πρόσβασης RFID λειτουργούν για να προσδιορίσουν ποιος, πού και πότε μπαίνει κάποιος  σε ένα κτίριο, ένα δωμάτιο ή ένα διαβαθμισμένο χώρο. Σας επιτρέπει να έχετε πληροφορίες για τον αριθμό ατόμων σε μια οργάνωση ή εκδήλωση, όπως συνέδριο, αθλητικό αγώνα ή μουσικό φεστιβάλ, καθώς και να επιτρέπετε ή να αρνηθείτε την είσοδο ατόμων σε συγκεκριμένα μέρη.

Η ίδια λειτουργία μπορεί να γίνεται σε μια εταιρεία για να έχει τον έλεγχο του ωραρίου (προσέλευσης/αποχώρησης) των εργαζομένων, τα σημεία πρόσβασης μέσα στην εταιρεία με την αντίστοιχη διαβάθμισή τους αλλά και τον έλεγχο των ατόμων που επισκέπτονται τα γραφεία της εταιρείας. Το σύστημα σας επιτρέπει να ορίσετε δικλείδες ασφαλείας και καθορισμό των κανόνων πρόσβασης στους ευαίσθητους χώρους (γραφεία, αρχείο, lab, server room, κοκ).

Μπορείτε να ορίσετε πέρα από τα άτομα που έχουν πρόσβαση, τις ώρες και ημέρες εισόδου, τις αργίες και τις άδειες του προσωπικού. Επίσης μπορεί να συνδυαστεί και με άλλες τεχνολογίες ασφαλείας π.χ. Biometrics, 2FA.

Ο έλεγχος πρόσβασης μπορεί να επεκταθεί και σε οχήματα. Το σύστημα, αυτοματοποιεί και επιταχύνει τη διαδικασία εισόδου και εξόδου των οχημάτων στις εγκαταστάσεις σας. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετούμε στους χώρους της πύλης σύστημα ανάγνωσης  RFID το οποίο θα αναγνωρίζει την κάρτα ή την αυτοκόλλητη ετικέτα που θα εκδοθεί. Η ταυτότητα επιβεβαιώνεται αυτόματα και επιτρέπεται ή απαγορεύεται η πρόσβαση, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση.

Κλάδος υγείας & Φαρμακοβιομηχανίας

Οι οργανισμοί υγείας επενδύουν όλο και περισσότερο στην τεχνολογία RFID για να εκμεταλλευτούν τον τεράστιο αριθμό εφαρμογών που μπορούν να ωφεληθούν. Στη ZeusRFID αναπτύσσουμε και σχεδιάζουμε πολυεπίπεδες λύσεις για τον κλάδο. Ας δούμε συνοπτικά μερικές:

  1. RFID στην φροντίδα ασθενών:
  • Χρησιμοποιείται για την ταυτοποίηση και επαλήθευση των στοιχείων του ασθενούς.
  • Με την ταυτοποίηση ασθενούς και φαρμάκου, μηδενίζεται το ρίσκο εφαρμογής λανθασμένης αγωγής σε ασθενείς και επιπλέον μειώνεται η φαρμακευτική σπατάλη.
  • Η χρήση του RFID μειώνει δραστικά τους χρόνους αναμονής και τα σημεία συμφόρησης.
  • Βοηθάει στον ταχύ εντοπισμό των ασθενών και των υγειονομικών στελεχών στους χώρους της μονάδας υγείας.
  1. Διαχέιριση ιατρικών εργαλείων:

Χειρουργικά εργαλεία όπως νυστέρια, σφιγκτήρες κτλ., χρειάζονται καθημερινά για χειρουργικές επεμβάσεις. Επομένως, αυτός ο εξοπλισμός πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμος, καθαρός, απολυμασμένος και έτοιμος για χρήση. Ο έλεγχος αυτών των στοιχείων με RFID διασφαλίζει ότι κάθε εργαλείο αποστειρώθηκε πριν από τη χρήση και είναι διαθέσιμο.

Η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλα αντικείμενα. Από γάζες, φιαλίδια και άλλα αντικείμενα καθημερινής, ευρείας χρήσης μέχρι την παρακολούθηση φιαλών αίματος, πλάσματος κ.α. διασφαλίζοντας την ασφάλεια των υλικών και την συνεχή διαθεσιμότητά τους.

  1. Διαχείριση ιατρικών μηχανημάτων:

Οι μονάδες υγείας χρησιμοποιούν μια πληθώρα οργάνων, μηχανημάτων, διαγνωστικών εργαλείων αλλά και επίπλων, ηλεκτρονικών συσκευών κλπ.  Τα περισσότερα από αυτά είναι υψηλής αξίας σε νοσοκομεία και περιστασιακά μπορεί να λείπουν ή να βρίσκονται σε λάθος θέση.

Η παρακολούθηση τέτοιων αντικειμένων είναι κρίσιμη στα νοσοκομεία επειδή η αντικατάστασή τους κοστίζει. Επιπλέον, ορισμένα από αυτά τα περιουσιακά στοιχεία δεν είναι άμεσα διαθέσιμα και θα χρειαστεί χρόνος για την αντικατάστασή τους. Η χρήση ενός συστήματος RFID είναι ένας ιδανικός τρόπος για να παρακολουθείτε αυτά τα περιουσιακά στοιχεία εντός του κτηρίου.

  1. ‘Ελεγχος πρόσβασης – Ασφάλεια:

Η ασφάλεια είναι μια άλλη πτυχή που χρησιμοποιούμε το RFID για να περιορίσουμε την πρόσβαση σε ορισμένα δωμάτια ή περιοχές. Το σύστημα όχι μόνο εμποδίζει τη μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε περιοχές, αλλά παρέχει σε ασθενείς, φάρμακα και ιατρικό εξοπλισμό ένα επίπεδο ασφάλειας που αποτρέπει την κλοπή ή τη ζημιά.

  1. Παρακολούθηση ιματισμού:

Οι πετσέτες, οι κουβέρτες και τα σεντόνια, οι στολές του υγειονομικού προσωπικού είναι μερικά μόνο παραδείγματα ιματισμού που βρίσκονται σε κάθε νοσοκομείο. Καθένα από αυτά τα είδη πρέπει να πλυθεί και να απολυμανθεί για χρήση προτού γίνει δεκτός ο επόμενος ασθενής.

Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να παρακολουθείτε αυτά τα αντικείμενα, καθώς και να διασφαλίζετε ότι είναι αποστειρωμένα, είναι χρησιμοποιώντας ένα σύστημα RFID.

  1. Διαχείριση αποθέματος/Διασφάλιση πιστότητας:

Τα νοσοκομεία έχουν μια δυναμική προσφορά φαρμάκων αλλά και αναλωσίμων που πρέπει να παρακολουθείται προκειμένου να διατηρούνται τα σωστά αποθέματα για τους ασθενείς. Η χρήση του RFID μπορεί να μειώσει το χρόνο απογραφής, επιτρέποντας τη μέτρηση των φαρμακευτικών προϊόντων πιο συχνά, διασφαλίζοντας ακριβή δεδομένα και επάρκεια  ποσοτήτων φαρμάκων.

Ορισμένα νοσοκομεία και κατασκευαστές φαρμακευτικών προϊόντων χρησιμοποιούν επίσης ετικέτες RFID για σκοπούς ελέγχου γνησιότητας. Η παραχάραξη αυξάνεται λόγω του υψηλού κόστους που συνδέεται συχνά με τα συνταγογραφούμενα φάρμακα. Έτσι, πολλές εταιρείες έχουν επιλέξει τη χρήση RFID ως πόρου ελέγχου ταυτότητας ή κατά της παραχάραξης. Αυτό επιτυγχάνεται τοποθετώντας μια ετικέτα RFID πάνω ή μέσα σε ένα μπουκάλι ή κουτί φαρμάκου και κρυπτογραφώντας την με συγκεκριμένες πληροφορίες, ώστε τα νοσοκομεία και τα φαρμακεία να μπορούν να επαληθεύσουν ότι τα φάρμακα που διαθέτουν είναι αυθεντικά.

Οι ετικέτες RFID που προστατεύονται από παραβίαση (tamper proof RFID tags) χρησιμοποιούνται επίσης σε αυτές τις εφαρμογές για τη διασφάλιση της ποιότητας.

 

ZeusRFID & Healthcare:

Στη ZeusRFID διαθέτουμε την γκάμα των λύσεων που περιγράφονται πιο πάνω και αφορούν τις μονάδες υγείας.

Στην εταιρία μας θα βείτε συστήματα ελέγχου πρόσβασης, ταυτοποίησης προσωπικού και ασθενών, συστήματα διαχείρισης εξοπλισμού όπως και διαχείρισης λινών και ιματισμού.

Επίσης, διαθέτουμε μια τεράστια ποικιλία ετικετών ειδικού τύπου, που είναι κατάλληλες για τις εφαρμογές στο χώρο υγείας.

Retail (Λιανικό Εμπόριο)

Η τεχνολογία RFID έχει ήδη ξεκινήσει να φέρνει επανάσταση στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το RFID συμβάλλει στην αύξηση της  προβολής/ορατότητας του στοκ των προϊόντων, βοηθά στον καλύτερο έλεγχο των αποθεμάτων και αυτό έχει αποτέλεσμα τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας των πελατών.

Η επίγνωση του στοκ σε πραγματικό χρόνο είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε καταστήματα και αλυσίδες που χρησιμοποιούν πολλαπλά κανάλια πώλησης (omni-channel), όπου οι πελάτες επιλέγουν προϊόντα online και τα αναζητούν στο φυσικό κατάστημα. Με το RFID γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή το στοκ σε πραγματικό χρόνο, καθώς και το σημείο αποθήκευσης ή διακίνησης για κάθε προϊόν.

Το RFID ταμείο μειώνει τους χρόνους αναμονής, καθώς επιτρέπει σε έναν αγοραστή να πληρώσει αυτόματα σε ένα σημείο αυτόματου checkout. Επιπλέον, βοηθά στη δυναμική τιμολόγηση και τη μείωση της κλοπής.

Στη ZeusRFID συνδυάζουμε τις τεχνολογίες και σχεδιάζουμε λύσεις λιανικής με RFID και ευφυή συστήματα με οθόνες, tablets και άλλα πολλά.

Logistics & Supply Chain

Η τεχνολογία RFID  συμβάλλει αποφασιστικά στην αύξηση της αποδοτικότητας, στη μείωση των σφαλμάτων (απωλειών) και στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.

Στο απαιτητικό περιβάλλον των logistics, η άμεση λήψη καίριων δεδομένων σε πραγματικό χρόνο είναι απολύτως απαραίτητη.

Το RFID θα δώσει απαντήσεις στον έλεγχο αποθέματος, στη διαχέιριση παραλαβών και παραδόσεων και στην πλήρη εποπτεία της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Event Management

Οι αγώνες δρόμου, οι μαραθώνιοι όπως και άλλες αθλητικές δραστηριότητες εφαρμόζουν μια από τις πιο δημοφιλείς χρήσεις του RFID, όπου οι συμμετέχοντες χρονομετρούνται στα δεδομένα checkpoints απρόσκοπτα και ανέπαφα. Το RFID tag τοποθετείται στην καρτέλα του αθλητή και είναι ειδικού τύπου για να μην επηρεάζονται από τον ιδρώτα των αθλητών ή από άλλες καταπονήσεις.

Τα συστήματα RFID χρησιμοποιούν τα οφέλη της συγκεκριμένης τεχνολογίας για τη συλλογή χρήσιμων πληροφοριών (business intelligence) σε εκδηλώσεις όπως εμπορικές εκθέσεις, συνέδρια, εταιρικά events και άλλες μεγάλες συγκεντρώσεις. Το RFID παρέχει την ορατότητα και τα δεδομένα που απαιτούνται για την επικύρωση και ταυτοποίηση των συμμετεχόντων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση.